Tuesday, June 16, 2009

CINCIN DIJARI MANISKU

Sampai umah jek sayes menunggu sesangat ketibaaan pihak lelaki dari semasa ke semasa aku sms call dia kan sampaikan naik hangin dia yew la aku kat umah ag la mama tanya sedara mara tanya kata lepas zohor nie dah nak masuk asar sesat kew bila ditanya nak marah plak kan hurm kalo dah sesat bagi tahu lokasi la senang g jemput orang yang menunggu pun naik merah padam muka di buatnya dia balik kan,abis la dah la amily aku x ade sapew ag yang bole di harapkan ABAH dah x ada so susah nak berurusan nak harapkan ade aku yang no 2 tue dah la pemalu nak cakap pun cam si cecep plak nanti so lastly aku dpat call dari dia dah sampai kat depan pintu gerbang ek so pak cik aku CIK NON la jadi mangsa tukang jemput huhu lagipun dia pernah jumpa kekasih hatiku kalo suh orang la huh alamatnya sayo nara la kan so aku pun naik rimas dah la aku panas dah mengeletar lutut dari pagi x melantak apa ag kan

So masa yang sama nasib baik la ade demok –demok si adeq syakinah tolong aku juru gambar si nanie [un turut membantu,mama cakap diorang dah sampai so aku lagi la gabra do diorang disambut baik mama dan keluarga aku dah x senang duduk la.so aku hanya tenteramkan diri aku dalam bilik so semua dah berkumpul,maljis dimulakan dengan baik so PAT| TAM merangkap wakil pihak lelaki menyampaikan hajat sebenar,diterima baik oleh PAK LONG atuk saudara mama wakil dari mama yew la susah abah pun x ada sapew ag nak harapkan pak su entah mana g entah kata MAK TOK dia dah lama x balik hurm susah kan.sedey sebab dihati hanya TUHAN yang tahu akan tetpai nasib baik masih ade yang sudi membantu…..inilah dugaan

Malas nak berpikir panjang dalam 30 min bersembang PAK LONG pun dah nyatakan apew yang perlukan disampaikan dah tiba masa untuk alamak nie yang aku x suka nie semua menunggu aku keluar PAK LONG suh mama panggil alamak aku ape wah control ayula tahu saje la ini adalah saat yang genting aku pernah alami dalam seumur hidup aku melangkah kuar jek semua perhatikan aku alhai merah padam la muka aku dah la baju pun merah +maroon ag adoi cam nyoynya wok hehehe

Aku pun duduk la dekat pelamin yang x senget bengat aku buat sendiri hahahaha kelakar aku ngan adeq aku si nanie yang buat so MAK SITI dah stanby dengan CINCIN menggigil aku seram sejuk jadinya bukan apew aku tatotttt jadi aku x muat wakakakakakaka yew la CINCIN tue beli masa bulan 1 x salah 5.01.2009 kan so dah 7.06.2009 berapa lama aku x test pakai hehehe entah muat kew tidak aku dah x senang duduk sebab CINCIN tue pas jek belikan terus WAN pegang jadi mana ade try pakai for last copek hehehehe

MAK SITI sarungkan perlahan 2aku berdoa jek kan hehehe yew la aku sedar la kan si demok 2 cam aku nie kan hehehek mana mungkin akan kurus dalam sekelip mata yew la asyik melantak jek kerjaku wakakakakkaa hahahahahahahaa, ALHAMDULILAH bila disarung jek CINCIN tue rasa cam ok jek kan so selesai sudah,BACAAN DOA tanda jadi dan tamatlah sudah majlis di ambil oleh PAK TAM hehehhee

ABIS LA sudah gemuruh aku jadi MAMA panggil MAK TOK untuk sarungkan cincin untuk HANG TUAH kita la kan dia pun ade cincin jugak nak jugak interframe lepas selesai semua kuar dari umah untuk menjamu selera pada masa yang sama HANG TUAH masuk lalu berdepan ngan MAK TOK disaksikan WAN sam separuh seisi keluarga CINCIN silver yang ukir rapi disarungkan ke jari MUHAMAAD RIZAIMI BIN AMINUDDIN tunangku dengan pesanan satu ungkapan yang kuar dari mulut mak tok “JAGALAH DIA DENGAN SEBAIK MUNGKIN” buat aku sebak dan terharu aku kini Tunangan Orang not single.lepas semua kuar tinggalah nanie DIA dan jiran terdekat kan.dah namanya mat kelakar kan mulalah “ASSALAMUALAIKUM “DISANA

dia ucapkan “WALAIKUMSALAM “aku menyahut ,senyum –senyum kambing plak CANTIK dia cakap TERIMA KASIH ikhlas pujian dia padaku …

tapi ari nie dia x hencem hek hek sebab rambut kene potong ABAH AMINUDDIN bising rambut cam penyapu heheeheehehhe padan muka dia.

No comments:

Post a Comment