Sunday, May 10, 2009

AKU INSAN BIASA


dalam hidup aku setelah aku tamat pengajian STPM dengan keputusan yang x seberapa aku mengambil keputusan untuk belajar berdikari aku kew KL umah mak Tam mak saudara AKU kakak yang banyak membantu dalam menempuh dugaan masa tue aku dapat keje sebagai customer service di sebuah restaurant yang baru membangun SECRET RECIPE dengan kelayakan yang ada aku teruskan perjuangan sebangai insan biasa jadi dalam masa yang sama cam2 dugaan aku terima

bayangkan kita umat muhammad,yang dijadikan ALLAH swt aku kongsi citer ini dalam blog ini hanya untuk kengkawan,family dan yang berkenaan menilai saudara kita atau TIDAK harap2 korang faham maksud aku

ONCE UPON A TIME
satu family MELAYU datang ke SECRET RECIPE tempat aku berkerja hamba ALLAH nie lelaki melayu kalo x salah aku EN YUSUF namanya datang nak makan mungkin kita anggap DINNER la kan cara aku tengok cam orang berada la dalam masa yang sama aku usulkan MENU so aku bagi la masa untuk mereka baca menu then bersedia atau dengan kata lain ready to surf customer
cara dia memanggil aku memang x beradap ingat aku nie anjing atau kuli dia kot.YA ALLAH beginikah MELAYU

sedangkan customer lain which is bukan melayu kita aku x sebegini rupa masih lagi ade adap sopan dia insan yang aku anggapkan saudara islam melayan aku macam hamba abdi
anak2 yang dia hasilkan pun sama saja dengan perangai dia aku benci pada insan sesama islam yang bersikap demikan wahai rakan dan taulan aku masih lagi ade sikap sabar aku aku masih ade adap dan sopan biarlah TUHAN sahaja yang mementukan DOSA dan pahalaku ini dan biarlah BALASAN AKHIRAT kau terima aku rehho biarlah aku miskin harta kebendaan asalkan aku berbudi bahasa mungkin budaya barat banyak menguasai insan itu '

biasa la cust aku cam 2ragamLAINPULA CASE KE-2 ku mengenali regular cust aku MS CHIN
memang hormat dia sebab walaupun kami berlain agama dia adalah insan yang begitu ramah dan baik hati alangkah indahnya kau diciptakan sebagai saudara cara dan adap sopan dia memanng aku jadikan dia sebagai idola sikap hormat dan cara pertuturan membuat kan aku rasa rendah martabat MELAYU hurm inilah lumrah kehidupan bagiku aku pegang satu kata2 ini

JANGAN INGAT KITA BERADA DIATAS X MUDAH DIJATUHKAN
bukan senang nak jadi senang bukan susah nak jadi susah sampai bila aku ingat apa yang dia lakukan /BIARLAH TUHAN SAHAJA YANG MEMBALASNYA

No comments:

Post a Comment