Monday, May 25, 2009

SI JEBON DAN SI MERAK

hari nie nak cerita satu cerita yang best hehehehe
case nie dah lama terjadi sendiri pada rakanku


pada suatu hari ade seekor jebon yang baik jebon nie baik sangat ngan burung merpati ini burung merpati nie memang memahami sangat la dengan perangai jebon nie kan sebab jebon nie satu kampung dengan burung merpati.....

kebetulan plak tue JEBON dan merpati nie satu tempat keje.jadi saling mengenali...SI MERPATI nie ade kawan yang baik la pendiam.sweete senyuman manis menawan kalbula bila tengok kan so kawan si merpati nie pun x banyak cakap dia jenis memang x suka campur hal orang....SI MERAK namanya

so masa
yang sama si JEBON nie berkenan ngan si MERAK nie
jadi si JEBON nie memang nak sangat berkenalan ngan SI MERAK so SI JEBON luahkan perasaan pada SI MERPATI

jadi SI MERPATI memahami nie membantu la,dengan kata yang lain,JADI AGENT CARI JODOH.hehehehe

so SI MERPATI nie jalankan tugas tersendiri untuk kenen2kan si MERAK ngan si JEBON so SI merpati sampaikan hajat SI JEBON pada SI MERAK

mula-mula SI MERAK nie cam buat dek jew la kan so lama kelamaan SI MERAK suh jew SI MERPATI nie onkan saja so berhubung la SI JEBON ngan SI MERAK,

SI MERPATI tumpang gembira la dengan adenya hubungan silaturahim antara ciptaan TUHAN yang maha esa jadi dia pun dapat pahala sebab satukan mereka...

LAMA kelamaan lain macam plak SI MERPATI tengok si JEBON nie punya kelakuan sumbang hurm jadi buat bodoh jew,akan tetapi SI MERAK ade jugak la mengadu pasal orang kg aku nie SI JEBON ade sumbang mambang la kelakuan nya cam mana ek masih bersabar jadi SI MERPATI nie ngan SI JEBON nie dulunya kira kamching la tapi bila dah tahu belangnya makin hari makain menyampah


SI MERAK hari -hari mudi jew..SUSAH HATI aku tengok,KECIAN pun ada dia x salah tetiba jadi cam nie kan nak kata dia nie terhegeh-hegeh pada si JEBON.
SI JEBON yang mengedik sangat dulu aku pun dah x tahu punca sebenarnya.

SIMERAK tinggal ngan satu umah ngan SI PIPIT.SI ENGGANG dan si tanggang eh sapew si tanggang bukan la SI TIONG so semua bercerita la pasal SI MERAK nie semudi semacam kan aku nie makin ari aku bertambah susah hati.dan aku nie jenis kalo dah marah ngan seseorang huh tahula azabnya hurm lama kelaman JEBON nie cam aku tak tahu so aku nie masih buat bodoh kan so aku nie diam kan diri dulu

diam-diam sakit hati apew ag aku oun bertanyakan pada SI MERAK apa yang terjadi..SO SI MERAK ceritakan hal 2 yang sedemikian aku ade tanya SI MERAK ade buat salah x ngan SI JEBON tue dah nama si merak kan so attitued dia jenis x nak campur bersabar dan bersabar masa yang sama aku masih tertanya-tanya apew yang patut aku lakukan
aku bertanyakan kawan baik SI MERAK iaitu SI PIPIT jadi SI PIPIT pun buntu nak bantu macam mana nak selesaikan masalah SI MERAK nak tanya SI ENGGANG dengan kawan baiknya tue SI TIONG lagi la semua bz dan hanya menunggu jawaban



SO LASTLY
SI MERAK dah bagitahu ngan SI MERPATI yang sudah tiada !!!!!!!!!!!!
apew ag SI JEBON tue la kiranya lose Contact la ngan SI JEBON dengar kata SI JEBON dah berkawan baik ngan SI TAPIR jadi.last sekali bukan happy ending la nak buat cam mana dah x ade jodoh aku ingatkan bole pergi jauh hubungan mereka kan nak buat cam mana lumrah alam..

DENGER CERITA
SI JEBON NIE rupernyer bukan baik sangat pun
JENIS yang cam mana nak cakap ek
BANYAK sangat la yang terkene kan so baru aku tahu belangnya la memang la satu kg tapi kan bukan semua aku nak teliti semua kelakuan di dah nama SI JEBON,JEBON jugaklah perangainya....


SI MERAK nie pulak dulu dia jenis HAPPY GO lucky kan so sekarang nie cam muram sedikit la dari 1st aku kenal dia.SI MERAK meriahla sekarang x lagi cam susah nak dengar dia bersuka ria kan.

DENGAR cerita BABUN dan SI TAPIR sekarang nie bukan main lagi kan
eloklah sangat!! x pew kita doakan mereka bahagia sebelum jadi pape eloklah SI MERAK bawa haluan sendiri

THE END

No comments:

Post a Comment