Friday, May 22, 2009

BACK TO KIDS TIMES




bila umur meningkatnie nak plak aku kembali kew usia kanak-kanak dimanja,dibelai dan disayangi...

kenapa ??
dalam masa yang sama setelah meningkat dewasa punyai gaya hidup sendiri yang ditentukan sendiri.maknanya akulah yang mencorakkan sendiri ranjau kehidupan.atau lebih senang aku yang tentukan sendiri semua kehendak dan keperluan aku.
aku rasa nak jew kembali pada masa silam masa tue aku sebab masa kita di alam atau usia kanak-kanak kita masih dibimbing dibelai dan dimanja namum kini berubah sama sekali...

pernah sekali aku terpikir adakah ini patut terjadi pada aku,sejak abah pergi mama dah banyak berubah dalam masa yang sama setiap kali bersua muka ngan mama ada saja yang tak kene aku di sini,hanya mampu berserah.
sunyi sepi jiwa aku kosong,

setelah tamat persekolah aku terus merantau KL dengan harapan dapat membantu mama sedikit sebanyak dapat meringankan beban mama.. alhamdulilah dari berkerja di cafe aku kini dapat mengubah sedikit cars hidup family aku setiap bulan aku bagi mama bantuan...dengan bantuan yang aku bagi mama dapat sekolah kan adeq ngan ajeans adik aku yang no 3 dan bongsu ALHAMDULILAH walaupun x banyak dapat jugak ubah kini ajeans dan pun aku tempatkan di sekolah teknik arau perlis ini untuk kebaikan..aku bersyukur ajeans dah banyak berubah dari dulu...

AMRI
adik aku no 2 cam biasa la dia lain x macam adeq aku yang lain sikap pendiam dia buat aku segan nak bertegur sapa!
bukan aku benci dia memang x tunjuk yang dia sayang aku sebagai darah daging aku sendiri tapi disebalik kejadian dia masih lagi bertanyakan pada mak tok pasal aku...
sikap dan pendirian aku dengan dia memang sama haha cuma bila da meningkat umur kami jadi hubungan kami rengang sedikit la, terpikir jugak cam mana nak eratkan lahi hubungan aku dengan adeq aku tue...nak kata aku x ambil berat pasal dia aku kalo ade sen lebih x banyak balik kg mesti dia ade habuan untuk dia abis kuat sen aku bagi RM 50.00 kat kg barang-barang murah.hurm kalo dia kat KL RM 50.00 cam RM 0.50 sen jew heheheheheh

aku jugak berdoa agar dia tabah hadapi dugaan hidup aku nak dia kuat cam aku rintangan dan masalah x putus 2 datang jadi aku kene bersedia menghadapi segalanya dalam masa yang sama aku sebenarnya sayang pada AMRI .AJEANSdan ADEQ SYAKINAH.biarlah DIA SAJA yang tahu isi hati aku nie,

setakat nie apew saja kehendak mereka aku dapat penuhi REZEKI yang ALLAH swt beri secukupnya

No comments:

Post a Comment