Monday, January 26, 2009

24.januari.2009


ari nie adalah hari yang paling bahgia...bukan bagi aku.aku cuma tumpang bahgia pada pak Busu,malam pernikahan hanya sekali lafaz sahaja maka termaktublah dia menjadi suami pada mak usu iaitu SHURA BINTI SABAWI dengan.......

pada pukul 5.00 aku dan nadia g umah REMY untuk turut serta kew maljis akad nikah....masa sampai jew kat pintu depan jumpa Danish heheh dah besar dah atas moto amir yang cun tue.....
dan masuk kew dalam umah mak ai ramainya sedara mara dia yang aku x kenal dari KEDAH MELAKA hurm dan banyak lagi la MAKA kenallah daku ngan PAK NGAH,MAK TAM dan PAK TAM.....walaupun hanya tetamu aku rasa di hargai masing-masing sibuk bersiap...so aku terpaksa menunggu PENGANTIN masih x bersiap la dengan tuala yang bucuk!!!!!!!! berseluar pendek masih berpoya-poya depan umah amboi cepat siap.....................

dalam satu jam menunggu semua dah ready bersiap-siap so makan konvoilah kami beramai-ramai ngan family REMY ....tempat dituju AMPANG.........sampai sahaja disana aku masih lagi menunggu orang yang penting TOK KADI la cam mana nak nikah kalo x ade TOK KADI kan hurm dalam...MAK USU kerjanya MAK ANDAM so majlis x dapat dilanggsungkan dalam MASJID sebab masjid ade buat RENOVATION so kami buat dalam BUTIK KAKAK MAK USU GELERI PERKAHWINAN SUE....
semau dah berkumpul mata aku terpandang dengan pakaian pengantin yang ade dalam butik mak usu cantik sangat...........................terpegun dan berangan sebentar
dan majlis bermula mataku terpandang khusyuk pada PAK BUSU aku tahu yang dia gementar mulut di terkumat kamit membaca doa.tanganya digoncang lalu dia melafazkan terima nikahnya... helaan nafaz lega bila dia selesai family terutama atuk mak teh sedey tanda gembira ..........dan mak usu di sudut hujung tersenyum tersipu-sipu malu..tanda suka dan pak busu sarungkan cincin pada mak usu SELAMAT PENGANTIN BARU .......................

No comments:

Post a Comment